Rejestr zmian
Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Zakup energii elektrycznejDrukuj informację Zamówienie publiczne: Zakup energii elektrycznejSzczegóły informacji
Zakup energii elektrycznej
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Status: w toku
Tryb: nieograniczony
Rodzaj zamówienia: Dostawy
Zamawiający: Gmina Sulęcin
Finansowanie: Nie
Nr TED: 399740-2012
Termin składania ofert / wniosków: 2013-01-23 11:00:00
Termin otwarcia ofert / wniosków: 2013-01-23 12:00:00
Ogłoszono dnia: 2012-12-18 przez Władysław Zdebiak
Treść:
Nasz znak: IZiG.271.16.2012. Data: 07.01. 2013 r.
Sprostowanie nr 2
do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dla zadania:
„Zakup energii elektrycznej”.
W odpowiedzi na zapytania wyjaśniamy:
- Pytanie:
W rozdziale IV SIWZ wpisali Państwo termin wykonania zamówienia mający się rozpocząć od 01.03.2013r. Jednak już teraz można stwierdzić, że taki termin rozpoczęcia nie będzie możliwy z uwagi na czas trwania procedury zmiany sprzedawcy. Informujemy, że po rozstrzygnięciu postępowania i podpisaniu umowy sprzedaży energii elektrycznej zgodnie z dyspozycją art. 4 ustawy Prawo energetyczne wymagane jest zgłoszenie umowy sprzedaży energii elektrycznej do właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego w terminach określonych w aktualnie obowiązujących Instrukcjach Ruchu i Eksploatacji Systemu Dystrybucyjnego (IRiESD) . Zgodnie z IRiESD , w przypadku pierwszej i i kolejnej zmiany sprzedawcy energii elektrycznej, nowy sprzedawca ma obowiązek poinformować lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego z wyprzedzeniem 30-dniowym o zawarciu umowy sprzedaży energii elektrycznej, chyba, że możliwy jest zdalny odczyt układów pomiarowych Klienta- wtedy okres ten wynosi 14 dni.
Mając na uwadze wyznaczony termin składania ofert na dzień 23.01.2013r. aby rozpocząć sprzedaż od 01.02.2013r. zgłoszenie umowy sprzedaży w wymaganym terminie może być niemożliwe do wykonania . Biorąc pod uwagę powyższe zwracamy się z prośbą, by termin rozpoczęcia wykonania zamówienia przypadał na 01.04.2013r.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że z przyczyn formalno-prawnych dopuszcza zmianę terminu rozpoczęcia wykonania zamówienia z zastrzeżeniem granicznego terminu wykonania zamówienia do 31.12.2014r. Jednak nie wcześniej niż po skutecznym rozwiązaniu umowy, na podstawie której dotychczas Zamawiający kupował energię elektryczną oraz skutecznym przeprowadzeniu procesu zmiany sprzedawcy u OSD. Zapis ten widnieje w dziale IV Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
- Pytanie :
Czy możliwy jest zdalny odczyt układów pomiarowych Klienta?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że odczyt liczników odbywać się będzie zgodnie z zapisami umowy, tj. na podstawie wskazań układu/układów pomiarowo – rozliczeniowego/rozliczeniowych udostępnionych przez OSD w danym okresie rozliczeniowym do obiektów Zamawiającego.
- Pytanie :
Zgodnie z rozdz. III pkt. 1 SIWZ w załącznikach nr 6.1.2. i 6.2.2. powinna być podana informacja, dla których obiektów jest to pierwsza bądź kolejna zmiana sprzedawcy. Tymczasem informacji takiej brakuje. Prosimy o modyfikację SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że proces zmiany sprzedawcy odbywa się dla wszystkich punktów po raz pierwszy. Zamawiający umieści sprostowanie, co do treści SIWZ.
- Pytanie :
Jaki jest okres wypowiedzenia umów, które nie są zawarte na czas określony?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż obecnie obowiązującymi umowami są umowy kompleksowe zawarte w większości na czas nieokreślony. W wyniku przedmiotowego postępowania przetargowego zostaną zawarte przez Zamawiającego dwie odrębne umowy, tj. umowa sprzedaży energii elektrycznej i umowa na usługę dystrybucji energii elektrycznej. Zamawiający informuje, iż nie jest w stanie wskazać okresów wypowiedzenia osobno dla wszystkich punktów wymienionych w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia. Okresy wypowiedzenia umów wynoszą od 30 do 90 dni.
- Ponadto w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wprowadza się zmiany:
Zamawiający Gmina Sulęcin zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych ( dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. Zm.) dokonuje zmiany w SIWZ.
Wyjaśniamy, że w dokumentacji przetargowej na zakup energii elektrycznej znalazł się błędny zapis:
- SIWZ rozdział III „OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA”
Pkt. 1 Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup energii elektrycznej do obiektów wskazanych w załącznikach 1 i 2 do SIWZ, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne.
jest:
Gmina Sulęcin oraz jednostki wymienione w zał. nr 1 i 2 będą zawierać oddzielne umowy wynikające z niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego NA ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ. Zamawiający informuje, że proces zmiany sprzedawcy, dla większości punktów poboru, odbywa się po raz kolejny. Zamawiający posiada rozdzielone umowy kompleksowe. Szczegółowe informacje dotyczące kolejnych zmian sprzedawcy znajdują się w zał. nr 2 do projektów umów (zał. nr 6.1.2 i 6.2.2 do SIWZ).
winno być:
- Gmina Sulęcin oraz jednostki wymienione w zał. nr 1 i 2 będą zawierać oddzielne umowy wynikające z niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego NA ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ. Zamawiający informuje, że proces zmiany sprzedawcy odbywa się po raz pierwszy. Obowiązkiem wybranego Wykonawcy będzie wypowiedzenie dotychczas obowiązujących umów sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji (umowy kompleksowe) oraz reprezentowanie Zamawiającego oraz jego jednostek organizacyjnych przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach związanych z zawarciem nowych umów dystrybucyjnych. Do wykonania ww. wymienionych czynności Wykonawca otrzyma stosowne pełnomocnictwo (załącznik nr 6.1.2 i 6.2.2).
Pozostałe postanowienia SIWZ pozostają bez zmian.
Sprostowanie nr 1
19/12/2012 S244 Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na dostawy - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta
PL-Sulęcin: Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii
2012/S 244-400364
Gmina Sulęcin, Lipowa 18, Osoba do kontaktów: Władysław Zdebiak, Sulęcin69-200, POLSKA. Tel.: +48 694455610. Faks: +48 957552122. E-mail: umig@sulecin.pl
(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 18.12.2012, 2012/S 243-399740)
Przedmiot zamówienia:
CPV:09000000, 09300000
CPV:09000000, 09300000
Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii
Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
Zamiast:
I.1) Nazwa, adresy i punkty kontaktowe:
Zakup energii elektrycznej
Powinno być:
I.1) Nazwa, adresy i punkty kontaktowe:
Gmina Sulęcin